06.10.2022. Jēkabpils 2.vidusskolas 2.a un 3.b klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros devās ekskursijā uz Kaldabruņu.
Mūsu mērķis bija papildināt zināšanas Latvijas vēsturē, sekmēt integrāciju Latvijas sabiedrībā, iepazīt kultūrvēsturisko vidi, gūt priekšstatu par novada dabas bagātībām.
Kādā rudenīgā oktobra dienā 2.a un 3.b klases skolēni devās iepazīt vienu no interesantākajām vietām Jēkabpils novadā- Kaldabruņas skolu, kurā darbojas biedrība “Ūdenszīmes”, kura izveidojusi Pļavas muzeju un stikla darbnīcu.
Pļavas muzejs ir izveidots senlaicīgā ēkā, kas reiz kalpojusi kā skola. Šobrīd telpai un apkārtnei jaunu dzīvi ir piešķīrusi biedrība “Ūdenszīmes”. Šeit skatāma oriģināla ekspozīcija, kas veidota kā cilvēka dzīves gājums saistībā ar dabu un latviešu tautas tradīcijām. Atsevišķas ekspozīcijas veltītas smilgām, aizsargājamajiem augiem, Latvijas dabisko pļavu augiem.
Atsevišķs pārdzīvojums ir multimediju ekspozīcija „Pusnakts pļavā”. Šai videomateriālā ir iekļautas zināšanas, tēli, skaņas un ainavas, kas stāsta par tām mūsu tautas tradīcijām, kas saistās ar notikumiem pēc krēslas iestāšanās. Putni, kas lido naktī, mazie nakts dzīvotāji, kas rosās zem saknēm. Ārstniecības augi un, protams, Vasaras saulgriežu tradīcijas. Skolēni ļoti labprāt sekoja notikumiem uz ekrāna, jo vide, kurā notika video vērošana, radīja noslēpumainības un iekļaušanās procesā sajūtu. Radošajā darbnīcā veidojām gaismas ķērājus no kausētām stikla pērlītēm. Visi materiāli bija sagatavoti, pie tam – tas ir otrreiz pārstrādāts stikls. Bērni darbojās ar lielu aizrautību un prieku, daži pat labprāt būtu gribējuši izgatavot vairākus eksemplārus.
Mājupceļā skolēniem tika dota iespēja apmeklēt Latvju zīmju parku Leimaņos. Skolēni ar lielu aizrautību iepazinās ar zīmju atveidojumu kokā, stāstīja skolotājām, ko atceras no vizuālās mākslas stundās apgūtā.
Ar nepacietību gaidām nākamo ceļojumu!
Skolēnu atsauksmes gūtas no sarunas ar skolēniem par muzejnodarbību un praktisko darbnīcu. Katram skolēnam savs personīgi pagatavots suvenīrs no stikla.
Man ļoti patika ekskursija, jo mums stāstīja par retiem augiem. Man arī patika filma, ko mums rādīja. Un vispār man patika brauciens autobusā kopā ar klasesbiedriem.
(Ariana Skeranska 2.a)
Man ļoti patika skatīties puķes uz ekrāna, un patika arī veidot stikla gaismas ķērāju. (Anastasija Ažikina 2.a)
Man ļoti patika ekskursija, patika līmēt stikla gabaliņus, vēl arī patika muzejs. Man vēl patika priekšmeti, kuri bija taisīti no krāsaina stikla. Esmu ļoti apmierināts ar ekskursiju. (Saimons Sarulis 2.a)
Ekskursija man ļoti patika. Īpaši patika kaut ko taisīt no stikla. (Andželīna Račko 2.a)
Ekskursija bija izzinoša. Es uzzināju par senajiem priekšmetiem. Man patika gleznas pie sienām, tajās bija uzzīmēti reti sastopami ziedi. Esmu sajūsmā! (Anastasija Šlautere 2.a)
Man ļoti patika muzejā. Es uzzināju par augu, kurš sargā no lietus. Ļoti patika stikla darbnīcā, kur bija dažādi priekšmeti no krāsaina stikla. Ļoti patika taisīt gaismas ķērāju. (Nikola Izaja 3.b)
Kad skatījos filmu, uzzināju par papardes ziedu, kuru cilvēki meklē Līgo naktī. Ļoti patika taisīt stikla pērlīšu pārsteigumu mammai. Pārsteidza koka figūru parks, kur varēja apskatīties, aptaustīt un pat uzkāpt un paspēlēties latviešu tautas zīmju parkā. (Darja Cvetkova 3.b)
Ļoti patika muzejā, sevišķi, kad skatījāmies filmu par augiem, bija ļoti interesanta sajūta, jo bija tumšs un augšā varēja redzēt zvaigžņotas debesis, skanēja stāstījums, putnu balsis, dabas skaņas skanēja visapkārt. Patika strādāt ar stiklu. (Darens Konovalovs 3.b)
Skolotājas Jolanta Taškāne, Žanna Molčanova, Jeļena Džeikuna
Comments