29. oktobrī 1.m, 2.a un 6.d klases skolēni apmeklēja radošu un izzinošu pasākumu “Miniatūru māksla”, kas deva iespēju iepazīt telpisko miniatūru pasauli un atklāt dažādas mākslas un amatniecības nianses. Nodarbība sastāvēja no trim tematiskām daļām, kur katra sniedza skolēniem jaunu skatījumu uz mākslas pasauli un aizraujošas praktiskas darbošanās iespējas.
Pasākuma ievaddaļā dalībniekiem tika sniegta teorētiska informācija par miniatūrām un to daudzveidību. Skolēni iepazina, kas ir telpiska miniatūra un kā miniatūru māksla ir attīstījusies gadsimtu gaitā. Tika aplūkoti dažādi miniatūru veidi, kas sastopami visdažādākajās profesijās – no animācijas un mākslas filmu dekorācijām līdz arhitektūras modeļiem, muzeja ekspozīcijām un scenogrāfijas darbiem. Pateicoties šai sadaļai, skolēni guva izpratni par to, cik nozīmīga un daudzpusīga var būt šī māksla.
Pasākuma otrajā daļā skolēniem bija iespēja tuvāk iepazīt leļļu māju un citu miniatūru piemērus. Nelielajā izstādē apskatāmie darbi izcēlās ar precizitāti, atspoguļojot gan vēsturiskus, gan mūsdienīgus interjerus. Varēja novērtēt, kādi materiāli tiek izmantoti, izgatavojot miniatūras, sākot no koka un metāla līdz tekstilizstrādājumiem un dažādiem pārstrādātiem materiāliem. Šī daļa atklāja, ka miniatūru veidošanas māksla prasa augstu precizitāti, pacietību un izpratni par izmantotajiem materiāliem un to īpašībām. Līdzīgi kā dabaszinību un dizaina un tehnoloģiju mācību priekšmetos, skolēni iepazina praktiskus piemērus bezatkritumu domāšanai un radošai pieejai resursu izmantošanā.
Trešajā nodarbības daļā skolēniem bija iespēja praktiski piedalīties miniatūru izveidē. Balstoties uz iepriekš dzirdēto un apskatītajiem piemēriem, bērni paši veidoja nelielus miniatūru objektus - skapīšus. Šajā radošajā procesā skolēni apguva, kādi materiāli ir nepieciešami, kādi secīgi skoļi jāveic, lai radītu telpiskus, funkcionālus mākslas darbus.
Daudzi skolēni dalījās savās sajūtās pēc nodarbības. Viena skolniece sacīja: “Šodien pasākumā bija iespēja uzzināt, kas ir miniatūra, un uztaisīt arī skapīti!” Citi skolēni atzīmēja, ka viņus pārsteidza miniatūru pielietojums filmās un tas, cik precīzi un rūpīgi strādā miniatūru mākslinieki. Viens no skolēniem minēja: “Mani pārsteidza, ka visiem miniatūru māksliniekiem sanāk ļoti ideāli darbi, un vēl tas, ka mēs arī paši varējām kaut ko taisīt un pat paņemt uz mājām!” Kāds cits skolēns izteica vēlmi nākotnē kļūt par miniatūru meistaru, sakot: “Ja es būtu miniatūru meistars, es izgatavotu Jēkabpils 2. vidusskolas ēku.”
6.d klases audzinātāja Antra Skutela,
2.a klases audzinātāja Biruta Sprindža,
1.m klases audzinātāja Dace Pauļuka
Commenti